Škola v přírodě

Čtvrtek 10.3.2016

Cesta autobusem nám rychle ubíhala a než jsme se nadáli, byli jsme na místě. Těžká zavazadla nám pomohli přenést na pokoj paní učitelky, pan řidič i ochotný personál hotelu. Čekaly na nás útulné pokojíčky. Po náročném vybalování jsme se už nemohli dočkat oběda. Paní kuchařka se vytáhla, připravila nám na přivítanou hrachovou polévku a masové nudličky s rýží. Vraceli jsme "vylízané" talíře. Po odpoledním klidu jsme společně vyrazili na dobrodružnou výpravu po okolí. Zahráli jsme si hru na BYSTRÉ PRŮZKUMNÍKY. Cestou jsme si měli všímat všeho, co nás zaujme. Urazili jsme přibližně 6 kilometrů. Někteří z nás se ovšem domnívali, že cesta byla mnohem delší. I když nám počasí moc nepřálo, všichni jsme to zvládli. Po večeři nás čekal KVÍZ, který ukázal, jak pozorně jsme sledovali okolí. Otázky byly často velmi záludné. Tak např.: Kolik kroků je to na hřiště u hotelu? Která zvířata jsi cestou mohl slyšet? Bylo v lese mraveniště? Jakou barvu měly značky na stromech?

Pak už jsme se všichni těšili do postýlky. Před spaním nám paní učitelka přečetla první kapitoly z knížky Indiáni z Větrova. Všichni usli, jako "když je do vody hodí".

Pátek 11.3.2016

Mnozí z nás byli vzhůru ještě před budíčkem. Nemohli jsme už dospat,protože jsme se těšili na nové zážitky. Po vydatné snídani, kdy si každý mohl vybrat, co mu chutná, jsme si uklidili pokoje. Pak už nás čekalo učení - mučení. Paní učitelka na nás byla hodná. Žádná špatná známka nám nehrozila. V matematice jsme se naučili zpaměti počítat příklady typu: 105 x 8, 107 x 9 apod. Zopakovali jsme si indickou násobilku, písemné sčítání a odčítání a pavučiny. V českém jazyce nás paní učitelka potrápila slovními druhy. Ranní "mučení" uběhlo velmi rychle. Na oběd jsme tentokrát měli kuřecí vývar s těstovinami a vepřového vrabce s kysaným zelím a houskovým knedlíkem. Po obědě jsme si trochu odpočinuli. Zahráli jsme si šachy a jiné deskové hry, někteří z nás napsali domů první dopisy. Venku sice stále mrholí, ale my něco vydržíme. Paní vychovatelka si pro nás připravila hru "NA HOUBAŘE". I když sezona hub teprve začne, my jsme jich našli hned několik. Pak jsme si v lese zahráli několik her a vrátili jsme se mokří, ale spokojeni na hotel. V hotelu jsme si odložili vlhké věci do sušárny a před večeří jsme si stihli poslat "TAJNOU ZPRÁVU" a zahrát "KIMOVKU". V šest hodin večer jsme si pochutnali na zapékaných bramborách. S plnými bříšky jsme si zahráli hru "BINGO". Štěstí se nejvíc usmálo na Nelu, která po napínavém souboji nakonec vyhrála. Před spaním jsme se tentokrát všichni osprchovali. Ještě další pokračování příběhu o indiánech z Větrova a další den máme za sebou. Co nás čeká zítra?

Sobota 12.3.2016

Dneska se některým z nás vůbec nechtělo vstávat z vyhřátých postýlek. Největší spáč je určitě Honzík B. Po krátké svižné rozcvičce jsme si uklidili pokoje, protože paní vychovatelky jsou při bodování úklidu moc přísné. My se ale všicni nesmírně snažíme a naše pokojíčky jsou každé ráno vzorně uklizené jako klícky. Většina z nás má za úklid 10 nebo 9 bodů. To byste koukali! Venku je stále škaredě. Mrholení přešlo ve vytrvalý déšť. Museli jsme změnit program. A tak i dnes ráno nás čekala škola. Sice jsme trochu protestovali, ale nakonec to bylo prima. Zahráli jsme si hry a přitom jsme trénovali český jazyk i matematiku. Paní učitelka nás naučila novou hru "DESÍTKA". Moc se nám líbila a docela se nám dařilo. Tak schválně, jestli by jste to zvládli. Máte k dispozici čtyři náhodně vybrané karty s čísly. Máte sestavit příklad tak, aby výsledek byl deset. Každou kartu musíte použít právě jenom jednou. K dispozici máte početní operace sčítání, odčítání, násobení a dělení. Karty jsou 8, 4, 2, 2.

V poledne jsme se těšili na karbenátek s bramborovou kaší a zeleninový salát. Mňam, to byla dobrota.

Odpoledne nás čekal nečekaný kulturní zážitek. Navštívili jsme galerii obrazů. Nejprve jsme ovšem museli získat vstupenku, která byla ukrytá někde v hotelu. Nebylo to vůbec jednoduché, jelikož se ukázalo, že některé vstupenky byly falešné. A s falešnou vstupenkou nás do galerie přísné paní uvaděčky nechtěly pustit. V galerii byly vystaveny opravdu vzácné a velmi drahé obrazy, které ještě nikdy nikdo neviděl. Nemohli jsme se na ně vynadívat. Zatoužili jsme je vlastnit a tak nám nezbývalo, než si podobné obrazy vyrobit v padělatelské dílně.

Po večeři jsme luštili ve skupinách hlavolamy.

Neděle 13.3.2016

Venku stále prší. Snad to někdy skončí a my se dočkáme sluníčka. Je neděle a proto dnes škola nehrozí. Dopoledne si pro nás připravili "NETRADIČNÍ OLYMPIÁDU". Soutěžili jsme v těchto disciplínách: hod brčkem, skok z místa s batohem, běh k metám, chytání papíru aneb zkouška postřehu, foukání míčku do branky, hod kroužků na trny, slalom na všech čtyřech a stavění pyramidy se zavázanýma očima. Všichni jsme se moc snažili, ale hlavně jsme si užili spoustu legrace. Zkrátili nám odpolední klid, neboť nás čekala dlouhá cesta na jízdárnu  v Trojanovicích. Dostalo se nám vřelého přivítání a mohli jsme se podívat na trénink poníků. A dokonce jsme si zazávodili jako dostihoví koníci. Ti nejrychlejší si odnesli vítězné stuhy a ostatní dostali na památku drobné upomínkové předměty. Cesta zpátky už byla náročnější, jelikož mnohé z nás bolely nohy. Po výborném bramborovém guláši jsme si pustili úžasný film Prázdniny pro psa. Moc jsme se nasmáli. A potom už jsme pospíchali do postýlek, abychom byli odpočatí na další den.

Pondělí 14.3.2016

Konečně svítí nsluníčko. Hned se nám lépe vstávalo. Po ranním učení - mučení a vydatném obědě nás čeká příděl pošty od rodičů a prarodičů. Každý dopis či pohled nám udělá vždycky velikou radost. Odpoledne vyrážíme do lesa. Zahráli jsme si společně s prvňáčky hru "BLOUDĚNÍ" a řešili jsme veselé hádanky. I když začíná být zima, vůbec se nám nechce z lesa. Postavili jsme si domečky pro skřítky.

Úterý 15.3.2016

Na dnešek jsme se obzvlát těšili. Jedeme totiž na výlet. Nejdřív nás ovšem čekalo velké překvapení v podobě vydatné sněhové nadílky. Pohled z okna po probuzení byl nádherný. Venku to vypadá jako v pohádce. Hned po snídani vyrážíme do Rožnova pod Radhošťem. Musíme ale sejít přibližně kilometr níže, protože autobus až k hotelu nevyjel. V podniku Unipar jsme se dozvěděli, jak se vyrábějí svíčky. Každý z nás si mohl malou svíčku obarvit a odnést na památku. V malém obchůdku jsme nakoupili svíčky pro své maminky a babičky. Pak jsme šli pěšky do ROŽNOVSKÉHO SKANZENU. Prohlédli jsme si, jak v minulosti lidé žili. Připomněli jsme si, že se zde točila pohádka O dvanácti měsíčkách. Znovu nás čeká procházka zasněženou krajinou, jelikož autobus opět zastavuje dole u hlavní cesty. Statečně šlapeme do kopce a těšíme se na večerní program. Před chatou jsme se vyřádili na sněhu. Strhla se obrovská koulovačka. Večer jsme se podívali na oblíbený film Ať žijí duchové. Po dnešku jsme sice unavení, ale máme spoustu nových zážitků.

Středa 16.3.2016

Dneska se nám vůbec nechce z postelí. A tak rychle obléct, umýt, uklidit pokoj a hurá na snídani. Ranní učení je rychle za námi a už se těšíme jako každý den na odpolední klid, kdy si hrajeme a povídáme na pokojích. Jestlipak nám dneska někdo napíše? Odpoledne vyrážíme ven a využíváme sněhovou nadílku ze včerejška. Stavíme si sněhuláky, ale i jiné postavičky. Po svačině jsme si zahráli bezva hru ve dvojicích. Zopakovali jsme si při ní, jak správně třídit odpad. Před večeří jsme si stihli zahrát různé deskové hry. Po večeři jsme se rozdělili do skupin a zahráli jsme si turnaj v klasické hře ČLOVĚČE, NEZLOB SE. To bylo napínavé! Někteří z nás se musí hlavně naučit prohrávat. A zase tu máme večer. Rychle umýt, převléct do pyžámka, pohádka na dobrou noc. Utíká to strašně rychle. Příští týden touhle dobou už dávno budeme doma.

Čtvrtek 17.3.2016

Rána bývají čím dál tím náročnější, nejraději bychom posunuli budíček. Paní učitelka se snaží zpestřit výuku. Dnes jsme se v rámci českého jazyka naučili něco o dinosaurech. Na svačinu jsme tentokrát neměli ovoce, ale čokoládový krém Monte. To byla dobrota. Na odpoledne si pro nás paní vychovatelky připravily štafetový běh a hru HLEDÁNÍ SLOV VE VĚTÁCH. Sluníčko nám svítí, sníh už skoro všechen roztál. Řádíme venku u chaty a vůbec se nám nechce na pokoje. Ještě před večeří stihneme generálku na dnešní SUPERSTAR. Hrachová kaše s párkem a chlebem nám chutnala a už se těšíme na večerní program. Zapojili jsme se téměř všichni. Porota to při rozhodování neměla vůbec jednoduché. Pěvecké výkony jsou vyrovnané a na vysoké profesionální úrovni. Na dobrou noc si čteme další kapitoly z knížky Indiáni z Větrova.

Pátek 18.3.2016

Dopoledne jsme psali MATEMATICKÉHO KLOKANA. Statečně jsme se "poprali" se záludnými logickými úkoly. Mohli jsme dosáhnout maximálně 90 bodů. Všichni zasloužíme obrovskou pochvalu. Poté jsme využili toho, že je teplý slunečný den a hráli jsme venku různé závodivé hry. Odpoledne přijela naše známá paní učitelka z daleké Ostravy, která si pro nás připravila zajímavé pokusy. Zase jsme o něco moudřejší. Aby se nám dobře spalo, tak si venku u chaty Gurmán zasoutěžíme v mini atletických závodech. Večer nás čeká vyhodnocení včerejší SUPERSTAR a ostatních sportovních soutěží. Hlavně ale oblíbený PYŽÁMKOVÝ BÁL.